close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

    در این دوره که رقابت بین شرکتها بیش از پیش شده است شرکتها برای بازاریابی و کسب اعتماد و جذب مشتری مجبورند که از ابزارهای تبلیغاتی بیشتری نسبت به گذشته از جمله ت...

    بازدید :422
    شنبه 5 اسفند 1396زمان :21:37
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    در این دوره که رقابت بین شرکتها بیش از پیش شده است شرکتها برای بازاریابی و کسب اعتماد و جذب مشتری مجبورند که از ابزارهای تبلیغاتی بیشتری نسبت به گذشته از جمله تابلوسازی به شیوه های مختلف همچون بنر ، تابلو چلنیوم، تابلو استیل ، تابلو برجسته، چاپ تراکت و غیره ، برای معرفی محصول یا خدماتی که ارائه می نمایند استفاده کنند . از جهتی مشتریان در خرید محصولات و یا دریافت خدمات مورد نظر گرایشهای مختلفی دارند که در تنظیم استراتژیهای بازاریابی توسط شرکتهای مختلف باید آن گرایشها در نظر گرفته شود و اگر عناصر مختلف بازاریابی شرکت همگام با اهداف مورد نظر مشتریان پی ریزی گردد و تمام منافع مشتریان را علاوه بر منافع سازمان پوشش دهد بازاریابی به نحو احسن صورت می پذیرد و شرکت موقعیت بهتری از نظر رقابتی در قبال شرکتهای رقیب پیدا می کند که چنین شرایطی موجب افزایش سودآوری شرکت برای مدت طولانی خواهد شد .

    بازاریابی چیست ؟

    نقطه آغاز بازاریابی مشتری است همان کسانی که باعث رشد یک کسب و کار و در نهایت موفقیت آن می شوند . درواقع فرآیند بازاریابی از نفطه ای آغاز می گردد که مشتری وارد چرخه ی کسب و کار می شود و شما نیاز دارید تا اشخاص را قانع نمایید که محصول یا خدمات مورد ارائه توسط شرکت شما ارزش خریدن و استفاده کردن را دارد . مشتریان و دریافت کنندگان خدمات ، سرمایه گذاران ، توزیع کنندگان ، خرده فروشان و دیگر ذینفعان همه باید مطمئن شوند که سرمایه گذاری که برای خرید محصول یا دریافت خدمات شما در نظر گرفته اند ایمن است و به هدر نمی رود ، پس باید بتوانید آنها را قانع نمایید .

    تعاریف متعددی توسط اشخاص و ارگانهای سرشناس از بازاریابی بیان شده است که در اینجا به بررسی هریک از تعاریف می پردازیم :

    تعریف فعالان اقتصادی از بازاریابی :

    فعالان اقتصادی بازاریابی را ، همگراسازی همه فعالیت های شرکت در مسیر فروش بیشتر ، می دانند .

    پدر علم بازاریابی نوین فلیپ کارتر بازاریابی را چنین تعریف می نماید :

    بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن ، افراد ، گروه ها و سازمان ها از طریق تولید ، عرضه و مبادله کالا و یا خدمات با یکدیگر به تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند .

    انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی چنین تعریف می کند:

    مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای ایجاد ، انتقال ، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان ، ارباب رجوع ، شرکای تجاری و درکل برای جامعه ارزشمند باشد تعریف می نماید .

    بخش هایی که بازاریابی شامل می شود :

    مشتریان بالقوه خود و محیط خارجی کسب و کار را به جزئی ترین شکل ممکن بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم .

    فرصت ها و موقعیتهایی که موجب پیشرفت و جذب سرمایه می گردد را شناسایی کرده و استراتژی های لازم و جدید برای سرمایه گذاری بر روی آنها را توسعه و گسترش دهیم .

    از ابزارهای بازاریابی برای ارائه استراتژیها بهره بگیریم .

    سنجش نتایج وفرآیند بهبود مستمر

    چرا بازاریابی از اهمیت زیادی برای جذب مشتری برخوردار است ؟

    1. بازاریابی به عنوان یک واسطه منجر به انتقال ، مبادله و جابه جایی کالا بین خرده فروشان ، عمده فروشان و مشتریان می شود که این هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع مشتری
    2. بازاریابی از طریق در دسترس قراردادن محصولات و خدمات برای مشتریان و عرضه آنها به تمام مشتریان به قیمت مناسب با در نظر گرفتن سطح زندگی افراد جامعه که شامل سه سطح غنی ، متوسط و ضعیف هستند می باشد .
    3. بازاریابی منجر به ایجاد شغل و فعالیت های زیادی از جمله خرید ، فروش ، امورمالی ، حمل و نقل ، انبارداری ، استانداردسازی و تقبل ریسک و غیره می شود که افراد زیادی در این پروسه درگیر می شوند و تمام کاربردهای فعالیت بازاریابی به نوبه ی خود سهمی در کسب درامد و سودآوری دارند .
    4. بازاریابی با فروش محصولات و خدمات زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم می نماید و منجر به ایجاد ایده های نو و خلاقیت می شود .

    در دنیای پراز رقابت امروز شرکتها علاوه بر اینکه می بایست دنبال جذب مشتری جدید باشند بلکه باید در حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان بکوشند . علم بازاریابی در صورت تمرکز بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان می تواند به مزیت رقابتی پایدار دست یابد و به عنوان پشتوانه ای برای آینده یک سازمان درعرصه رقابت تبدیل گردد.

    بخش مهمی که در یک شرکت برای فروش یا ارئه خدمات وجود دارد تبلیغات دنباله دار و هدفمند است تا بتوان توسط آنها مشتریان جدیدی پیدا کرد و یا یک رابطه منطقی و پایدار با مشتریان قدیمی ایجاد نمود . نه تنها تبلیغ بلکه تعهدات شرکت از قبیل تحویل به موقع کالا یا خدمات مدنظر مصرف کننده ، حضور مستمر و دائم در میان مشتریان ، آرایستگی و ظاهر کارکنان و نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع ، خدمات پس از فروش و راهنمایی افراد ، اینها همه از مواردی هستند که باعث رونق کسب وکار ، وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید می شوند.

    اهداف تبلیغات :

    • اطلاع رسانی که شامل آگاه سازی مشتریان از محصولات و قیمت های جدید
    • اطلاع رسانی به مشتری در ارتباط با طرز کار محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت
    • از بین بردن برداشت های نادرست
    • ایجاد یک تصویر مناسب از محصول یا خدمت ارائه شده در ذهن مشتری
    • تشویق مشتری برای خرید محصولات یا خدمات
    • تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید
    • تبدیل مشتریان به یک مشتری ثابت و دائم

    نتیجه گیری :

    گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی است بنابراین یک مدیر موفق کسی است که این ویژگی ها را بشناسد و خود و کارکنانش براساس رفتار و گرایش بازار عمل نماید .

    ادامه مطلب



    مشاهده پست مشابه : تابلوسازی و انواع مدلها
    نظرات این مطلب
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل کد امنیتی

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    • آرشیو لینک ها
    آمار سایت
    • کل مطالب : 21
    • کل نظرات : 0
    • افراد آنلاین : 2
    • تعداد اعضا : 0
    • بازدید امروز : 64
    • بازدید کننده امروز : 57
    • باردید دیروز : 54
    • بازدید کننده دیروز : 5
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل دیروز : 0
    • بازدید هفته : 65
    • بازدید ماه : 392
    • بازدید سال : 4657
    • بازدید کلی : 33806
    کدهای اختصاصی